Presentació dels Cursos d'Estiu "Rafael Altamira"

Taula de presentació amb Manuel Palomar presidintDilluns passat 6 de maig, Manuel Palomar Sanz , rector de la Universitat d'Alacant, va presidir la presentació dels Cursos d'Estiu 2013 "Rafael Altamira" , cursos de què La ciència pren la paraula és un d'ells i una clara aposta per la divulgació científica per part de la Universitat d'Alacant i del nou equip de rectorat.

Aquest any té com a novetat la unificació de tots els cursos que anys anteriors s'impartien separadament depenent de la universitat o la seu universitària en què es fessin en un marc únic anomenat Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant amb el lema Rafael Altamira . Malgrat la crisi, la universitat ha fet un veritable esforç i aquest any ha aprovat 10 cursos més, això fa un total de 59, repartit en 8 localitzacions diferents on 5 són diferents seus universitàries i la resta universitats. Com a novetat, per primera vegada es va a realitzar un curs en el jaciment arqueològic de L'Alcúdia , propietat de la universitat. L'objectiu és que els alumnes escullin el curs no pel lloc sinó per la temàtica. Per tant, la UA intentarà resoldre els problemes de desplaçament i allotjament que hi hagués.

A banda de la varietat de les localitzacions dels cursos, hi haurà també una diversitat temàtica, de 37 cursos es tracten molts temes: jurídiques, màster classes, gravació de veu, llenguatges en les xarxes socials, les lliguis plàstiques, divulación, ciència i cultura .

La matrícula també serà única, la prescripció serà el proper dilluns 13 de maig a través de la pròpia pàgina dels cursos . També han obert diversos comptes a les xarxes socials de Facebook i Twitter on apareixeran les notícies més destacades.

Vista de toda la mesa