Conclusions i cloenda del curs

Horari:
divendres, 8 setembre, 2017 - del 13:30 al 14:15
Ponent:

Catedràtica de Física Aplicada
Català
Currículum:

Catedràtica de Física Aplicada a la Universitat d'Alacant. Directora del grup d'investigació "Interacció de partícules carregades amb la matèria". Els seus interessos investigadors són: Dipòsit d'energia per partícules energètiques en materials biològics, cascada d'electrons, danyat, hadronterapia, interacció de ions amb nanotubos de carboni.

És l'organitzadora del "Pati de la Ciència", una activitat de divulgació científica que es realitza tots els anys en la Universitat d'Alacant en l'escola d'estiu per a acostar la ciència als xiquets.

Física Aplicada
Isabel
Abril Sánchez

Dr. Inteligencia Artificial y Reconocimiento de Formas
Currículum:

Miembro de la Sociedad por el Avance del Pensamiento Crítico desde la cual realiza actividades para fomentar el pensamiento científico y denunciar las pseudociencias. Se doctoró en la Universidad Politécnica de Valencia y ahora es investigador y docente en el Departamento de Lenguajes y Sistemas Informáticos donde investiga sobre el tratamiento automático del lenguaje humano con el objetivo de que las máquinas entiendan el conocimiento y sean capaz de generar lenguaje. Director y locutor principal del programa de radio de humor y música libre La variante disléxica. Ha estado implicado en algunas tareas de divulgación científica como las charlas organizadas en el mes cultural de la Escuela Politécnica Superior y uno de los organizadores de este curso.

Lenguajes y Sistemas Informáticos
José M.
Gómez

Universidad de Murcia
Catedràtic de Física Aplicada
Currículum:

Desenvolupa projectes de física recreativa mintançant tot tipus de materials i recursos (principalment objectes quotidians, joguets...), els quals han sigut seleccionats i premiats en diverses edicions de Ciencia en Acción i Science on Stage. Aquestes activitats constitueixen la base d’una estreta col·laboració amb Centres de Formació del Professorat, Fires i Museus Científics, així com en programes de ràdio i de televisió.

A més de les matèries habituals en una titulació de Física, també imparteix l’assignatura Física recreativa, en la que els estudiants «recreen» experiències de Física amb materials qutidians i assequibles, principalment amb dos propòsits: (i) «tornar a crear» i (ii) mostrar que és possible «pasar-s’ho bé» realitzant activitats de Física.

Ha publicat més de 40 treballs en revistes d’ensenyament i divulgació de la física i és Editor Adjunt de la Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias.

La seua activitat investigadora en el camp de la teoria i simulació d’interacció de partícules carregades amb la matèria ha donat lloc a més de 100 publicacions en revistes especialitzades internacionals i altres tantes comunicacions en congressos internacionals. El treballs més recents aborden la interacció de feixos de protons i d’ions de carboni amb biomaterials d’interés en hadronteràpia.

Rafael
García Molina

Professor del curs (això serà comprovat)

Finalment, es tancarà el curs exposant les conclusions a les quals s'ha arribat en ell i donant les gràcies als nostres patrocinadors així com als assistents.

Video:
Idioma de la ponència: