El miracle de la vacunació i el perill dels fal·laços

Horari:
dijous, 4 setembre, 2014 - del 09:00 al 11:00
Ponent:

Dades del professor

Centre al que pertanys:
Universidad Autónoma de Madrid
Càrrec:
Profesor Titular de Universidad
Idioma de les ponències:
Currículum:

(Madrid 1962), profesor titular de microbiología de la Universidad Autónoma de Madrid (UAM), universidad donde realizó sus estudios de biología doctorándose con premio extraordinario (Departamento de Bioquímica y Biología Molecular) en 1989.

Junto a sus labores docentes, en la actualidad es investigador y director del Departamento de Cultura Científica del Centro de Biología Molecular Severo Ochoa (UAM-CSIC).

Tras un primer Postdoc en el Centro de Investigaciones Biológicas (1990-1993) sobre modelos murinos de artritis reumatoide, se trasladó al Centro Alemán de Investigaciones Oncológicas (Heidelberg, 1993-1996) donde estudió los aspectos moleculares de la infección por parvovirus. Tras su regreso a la UAM y en la actualidad, dirige un grupo de investigación sobre neuropatología asociada a herpes simplex.

Como amante de la divulgación científica, colabora activamente en programas de radio (Radio 1, Radio 5, Radio Exterior, Radio Utopía), TV (Mi+dTV, TVE2, UNEDtv) y prensa escrita (El Cultural). Es autor y/o editor de 12 libros y de más de 130 artículos tanto científicos internacionales como de divulgación. Más información en www.uam.es/ja.lopez.

Algunos artículos sobre el tema:

The effect of cellular differentiation on HSV-1 infection of oligodendrocytic cells. Bello-Morales R, Antonio Jesús Crespillo, Beatriz García, Luis Ángel Dorado, Beatriz Martín, Enrique Tabarés, Claude Krummenacher, Fernando de Castro and López-Guerrero JA. PloS One. 2014. 9(2):e89141

Interaction of PLP with GFP-MAL2 in the human oligodendroglial cell line HOG. Bello-Morales R, Pérez-Hernández M, Rejas MT, Matesanz F, Alcina A, López-Guerrero JA. PLoS One. 2011 May 9;6(5):e19388.

Characterization of the MAL2-positive compartment in oligodendrocytes. Bello-Morales R, de Marco MC, Aranda JF, Matesanz F, Alcina A, López-Guerrero JA. Exp Cell Res. 2009 Nov 15;315(19):3453-65. Epub 2009 Aug 13.

High susceptibility of a human oligodendroglial cell line to herpes simplex type 1 infection.Bello-Morales R, Fedetz M, Alcina A, Tabarés E, López-Guerrero JA. J Neurovirol. 2005 Apr;11(2):190-8.

Interaction of alpha-2-macroglobulin and HSV-1 during infection of neuronal cells. Alonso M, Dimitrijevic A, Recuero M, Serrano E, Valdivieso F, López-Guerrero JA. J Neurovirol. 2001 Dec;7(6):556-63.

Departamento:
Bioquímica y Biología Molecular
Nom:
José Antonio
Cognoms:
López Guerrero

Visualitza les entrades de bloc recents
Membre des de fa
4 anys 11 mesos
Perfil:
Professor del curs (això serà comprovat)

Malgrat constituir un de les fites més transcendentals de la humanitat, encara hi ha sectors socials -molt mal informats- que veuen en la vacunació una conspiració de forces fosques ideada per subjugar-nos -si no alguna cosa pitjor...-. Per desgràcia, aquesta conspiranoia està fent que en ple segle XXI tornin a morir nens de, per exemple, xarampió, una malaltia infecciosa contra la qual existeix des de fa dècades una vacuna efectiva.

Sobretot això tractarà la presentació/debat: el que realment ha representat la vacunació en el benestar i augment de l'esperança de vida de la humanitat -i animals- i de les fal·làcies que, sense fonament científic algun, presentin soscavar aquest assoliment històric que va arrencar, de forma més o menys oficial... a la fi del segle XVIII.

Video:
Idioma de la ponència: