Petites enganyifes amb fonament científic

Horari:
dimecres, 3 setembre, 2014 - del 18:00 al 20:00
Ponent:

Dades del professor

Centre al que pertanys:
Universidad de Murcia
Càrrec:
Catedràtic de Física Aplicada
Idioma de les ponències:
Currículum:

Desenvolupa projectes de física recreativa mintançant tot tipus de materials i recursos (principalment objectes quotidians, joguets...), els quals han sigut seleccionats i premiats en diverses edicions de Ciencia en Acción i Science on Stage. Aquestes activitats constitueixen la base d’una estreta col·laboració amb Centres de Formació del Professorat, Fires i Museus Científics, així com en programes de ràdio i de televisió.

A més de les matèries habituals en una titulació de Física, també imparteix l’assignatura Física recreativa, en la que els estudiants «recreen» experiències de Física amb materials qutidians i assequibles, principalment amb dos propòsits: (i) «tornar a crear» i (ii) mostrar que és possible «pasar-s’ho bé» realitzant activitats de Física.

Ha publicat més de 40 treballs en revistes d’ensenyament i divulgació de la física i és Editor Adjunt de la Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias.

La seua activitat investigadora en el camp de la teoria i simulació d’interacció de partícules carregades amb la matèria ha donat lloc a més de 100 publicacions en revistes especialitzades internacionals i altres tantes comunicacions en congressos internacionals. El treballs més recents aborden la interacció de feixos de protons i d’ions de carboni amb biomaterials d’interés en hadronteràpia.

Departamento:
Nom:
Rafael
Cognoms:
García Molina

Visualitza les entrades de bloc recents
Membre des de fa
5 anys 9 mesos
Perfil:
Professor del curs (això serà comprovat)

El propòsit d'aquesta activitat és discutir el fonament científic d'alguns (dels moltíssims) trucs que xarlatans, engalipadors i pillastres usen per a enganyar gent incauta i crèdula. Aquestes persones fan servir (sense saber-ho en moltes ocasions!) principis científics elementals per a guanyar-se la vida. Presentarem un recull d'enganyifes (algunes ben quotidianes i d'altres més sofisticades) que, suposadament, només poden dur a terme persones amb poders especials. Però darrere de tot això no hi ha més que usos enginyosos de les lleis de la física, principalment.

Video:
Idioma de la ponència: