Ecologia o biotecnologia, com serà la agricultura del futur?

Horari:
dimecres, 3 setembre, 2014 - del 10:00 al 11:30
Ponent:

Dades del professor

Dades del professor profile for jmmulet

Centre al que pertanys:
Càrrec:
Profesor Titular de Universidad
Idioma de les ponències:
Català
Currículum:

J. M. Mulet (Dènia, 1973) és llicenciat en química i doctor en bioquímica i biologia molecular per la Universitat de València. Actualment és professor titular de biotecnologia a la Universitat Politècnica de València. També dirigeix el Màster en Biotecnologia Molecular i Cel•lular de Plantes i dirigeix una línia d'investigació al Instituto de Biologia Mol.lecular i Cel.lular de Plantes tractant de desenvolupar noves plantes resistents a sequera o a fred . Paral•lelament a aquesta tasca acadèmica, desenvolupa una àmplia activitat com a divulgador científic. És autor dels llibres Los productos naturales ¡vaya timo!, Comer sin miedo (Premi Prismas al millor llibre de divulgació científica publicat el 2014) i Medicina sense Enganys, de la secció de ciència al medi digital Sabemos i de la secció "Historias de la Comida" a El Pais Semanal. El seu compte de tuiter @jmmulet es el segon amb més seguidors de un científic en actiu de parla hispana.

Departamento:
Bioquímica y Biología Molecular
Nom:
Jose Miguel
Cognoms:
Mulet Salort

Visualitza les entrades de bloc recents
Membre des de fa
5 anys 11 mesos
Perfil:
Professor del curs (això serà comprovat)

Darrerament sembla que s'ha imposat la moda de que tot el que es natural es millor. Qualsevol producte alimentari, de salut o de la llar guanya punts de cara al consumidor si s'anuncia com natural o ecològic, però realment, que ens garanteix l'etiqueta? Està justificat el sobre preu? A l'altra banda de les preferències tenim els aliments trasngènics, demonitzats per un sector de la societat, però, estem davant d'una historia de bons i dolents? Que diu la historia d'uns i altres? Pot ser les coses no siguen com ens les conten.

En aquesta xerrada parlarem sobre la moda dels productes naturals i ecològics. Son realment tan bons aquest productes? Que garanties tenim? Val la pena pagar més o ximplement és una moda que algunes empreses aprofiten per vendre'ns el mateix més car? I, per qué ens fan tanta por els transgènics?

Video:
Idioma de la ponència: